fbpx

Reverse graffiti

Maak een statement met een reverse en/of krijt-graffiti campagne van Nice2Know

Op zoek naar een unieke manier om jouw boodschap kracht bij te zetten en op te vallen tussen de massa? Ontdek dan de creatieve mogelijkheden van reverse en krijt-graffiti. Met onze innovatieve benadering van deze vorm van buitenreclame laten we jouw merk spreken op een manier die gegarandeerd de aandacht trekt en indruk maakt.

Reverse graffiti, ook wel green graffiti, stencil graffiti of clean graffiti genoemd, is een natuurvriendelijke, spraakmakende en ludieke vorm van buitenreclame. Het is zeer geschikt voor het bereiken van een specifieke doelgroep. De uitingen kunnen namelijk op vrijwel elke gewenste plek worden geplaatst.
Denk hierbij aan ingangen van festivals of clubs maar ook in drukke winkelstraten, bij stations, bus- en tramhaltes of pinautomaten. Ook kun je zelf specifieke locaties kiezen.

Door een sterke hogedrukreiniger worden stukken stoep, straat of muren schoongespoten. Hierdoor wordt jouw logo, website of evenement zichtbaar. Er wordt niets aangebracht maar juist een selectief stuk van de straat of muur schoongespoten.

Uiting voor Calco met hogedrukreiniger.

Op plekken waar de straat te schoon is (of niet geschikt) voor reverse graffiti kunnen we ook met vloeibaar stoepkrijt of melkverf de uiting aanbrengen. Een uiting met krijt of melkverf valt meer op dan met een hogedrukreiniger. Wij werken met verschillende soorten krijt. De meest gebruikte vorm is na een aantal regenbuitjes volledig verdwenen. Mocht je langere tijd zichtbaar willen zijn kunnen we een krijt gebruiken wat +/- 12 maanden zichtbaar is. Ook uitingen in kleur(en) behoren tot de mogelijkheden. Uitingen geplaatst met melkverf blijven enkele maanden zichtbaar.

Uiting met krijt voor bux.

We kunnen (tijdelijke) looproutes markeren die van belang zijn om aan te geven hoe mensenstromen zich van A naar B behoren te bewegen. Hiermee kunnen we door een vriendelijke en toch duidelijke manier meer bewustzijn creëren bij winkelend publiek, in winkelstraten of op evenementen, markten en pleinen. Deze techniek van gedragsbeïnvloeding wordt ook wel ‘nudging’ genoemd. Vaak wordt dit ingezet bij (gescheiden) afvalcontainers, fiets-parkeerplekken, alcoholvrije zones en kan het mensen vriendelijk wijzen op elke vorm van (on)gewenst gedrag. Meestal worden ‘nudging’ campagnes uitgevoerd met tijdelijk krijt of melkverf.

‘Nudging’ campagne voor provincie Utrecht.

Ook hele grote uitingen (100 meter of meer) behoren tot de mogelijkheden. Hieronder zie je een samenwerking van NICE2KNOW en het waterschap Noord-Holland.

Gedicht van 300 meter lang op de dijk bij Muiden.

Waarom een duurzame graffiti campagne met Nice2Know?

Creatieve Expressie: Laat jouw merk tot leven komen met reverse en/of krijt-graffiti campagne, waarbij elke boodschap wordt omgezet in een kunstwerk dat de nieuwsgierigheid wekt en een blijvende indruk achterlaat.

Onconventionele Benadering: Maak gebruik van de mogelijkheid om op ongebruikelijke en verrassende locaties jouw boodschap te verspreiden. Met reverse of krijt graffiti trek je de aandacht trekt op plekken waar traditionele advertenties geen bereik hebben.

Milieuvriendelijk: Kies voor reverse of melkverf/krijt-graffiti als een duurzame en milieuvriendelijke manier om jouw boodschap over te brengen, zonder schade toe te brengen aan het milieu.

Alle materialen die wij hierbij gebruiken zijn volledig biologisch afbreekbaar. Ze vormen geen enkele ecologische belasting. Een clean graffiti campagne geeft jouw bedrijf, gemeente of merk een creatieve, duurzame en bewuste uitstraling. Samen met jou bepalen we waar, hoe en hoeveel uitingen we plaatsen. Het ontwerp voor het sjabloon kan je zelf aanleveren of wij verzorgen dit voor je. Hierin kunnen wij je uiteraard adviseren en het ontwerp eventueel maken, aanpassen of geschikt maken.

Bij Nice2Know geloven we in creativiteit om impact te maken. Ons team van artiesten en professionals staat klaar om samen met jou de perfecte campagne te creëren die jouw merk doet opvallen en inspireren.

Klaar om jouw boodschap te laten schitteren op straten, muren en trottoirs? Neem vandaag nog contact op met ons en ontdek hoe onze reverse en krijt-graffiti diensten je kunnen helpen. De voorbeelden in de slider hierboven geven een goed beeld van wat mogelijk is.

Regelgeving:

Het plaatsen van uitingen met krijt valt qua wet-en regelgeving in een grijs gebied. Het behoort hiermee tot de zogenaamde ‘guerillamarketing’. Doorgaans is het niet mogelijk hiervoor een vergunning aan te vragen. Indien de campagne in samenspraak is met een gemeente, provincie (of een gemeenschappelijk belang dient) wordt er uiteraard wel een vergunning of toestemming verleent. Wij hebben inmiddels 20 jaar ervaring en kennis in het uitvoeren van deze vorm van guerillamarketing en kunnen je hierin adviseren en assisteren. Daarbij kunnen wij altijd de uitingen weer verwijderen mocht dit gewenst zijn of mocht er een klacht zijn. NICE2KNOW is actief in de gehele Benelux en indien gewenst ook in alle andere landen binnen de Europese Unie.